۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

وقتی رفسنجانی انتخاب کرد


حتمن شما هم تا حالا از اتقاقات مربوط به دانشگاه آزاد با خبر شده اید . رفسنجانی در یکی از گفتگوهایِ آخرش به موضوع دانشگاه آزاد اشاره کرده و مطالبی برای ثبت در تاریخ گفت . هر چند برایِ اون وری ها فرقی نمی کند . یادآوریِ نقل قول هاشمی در روز انتخاب رهبر جدید خالی از لطف نیست . آن نقل قول رهبر امروز را انتخاب کرده شده کرد . اما فکر نکنم این نقل قول چیزی را عوض کند . از آن نقل قول تا این نقل قول چه ها که نشده است . . . به نظر شما منظور هاشمی از تندروهایِ مورده اشاره یِ امام در متن زیر چه کسانی بودند ؟! مهم نیست ؟! با این حساب دانشگاه آزاد را از دست رفته بدانید . . . فااااااااااتِحه !

« من خطبه‌ای در نماز جمعه خواندم و توضیح دادم که چه اتفاقی می‌افتد که بچه‌هایمان الان در حد دیپلم بیرون می‌آیند و بعد هم بیکار می‌مانند و استعدادها زنده به گور می‌شود! گفتم این جریان فقری که در جامعه وجود دارد و تبعیضی که هست، هر سال عمیق‌تر می‌‌شود، چون یک عده‌ ممتاز - چه در داخل و چه در خارج- تحصیل می‌کنند و بعد هم کارهای اساسی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به‌دست می‌گیرند و خانواده‌های مردم عادی هم باید در حد عملگی، یا کارمند و یا کاسب بمانند.
این تبعیض را هیچ ‌وقت نمی‌توانیم به هم بزنیم، مگر اینکه به بچه‌ها میدان بدهیم که درس بخوانند و این بچه‌ها بعداً در قشر بالای کشور حضور داشته باشند.
این موضوع و تبعات آن را از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، پیشرفت و ظلمی که به این‌ها می‌شود، فشار روحی که به جوان‌ها می‌آمد، هزینه‌ای که برای اعزام به خارج می‌شد و پولدارها به خارج می‌رفتند و غیره را توضیح دادم. این خطبه را امام هم گوش داده ‌بودند. بعد که امام را دیدم، به من گفتند حرف‌های هشداردهنده‌ای زدید. می‌خواهید چه کار کنید؟ گفتم: می‌خواهیم یک دانشگاه غیردولتی درست کنیم تا از امکاناتی که الان هست، استفاده کنیم.
امام یک میلیون تومان پول دادند و گفتند: من این را به این کار هدیه می‌کنم. در صحبتی هم اعلام کردند که این کار خیلی خوبی است که فلانی پیشنهاد کرده ‌است. دیگر این تندروها نتوانستند مخالفت کنند . »

۱ نظر:

ک گفت...

http://www.rahesabz.net/story/17981/
حتما"اینو ببینید.شمام فردا....؟